Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2014

Ενα post μεταξυ του Breaking the waves και του Stellan Skarsgard

Ακόμα και αυτή τη στιγμή, που γράφω τις πρώτες λέξεις αυτού του πόστ, δεν έχω αποφασίσει αν θέλω να γράψω για το Breaking the waves ή για τον Stellan Skarsgard.
Λέω να προσπαθήσω να κάνω ένα συνδυασμό Γιαν με Stellan.
Κατ'αρχάς, σκεφτόμουν την σκατόφατσα του Τριερ επειδή αυτές τις μέρες θα πάω να δω το Nymphomaniac, και κάθε φορά που πάω να δω ταινία του, σκέφτομαι ότι κάποτε γύρισε το Breaking the waves και έτσι μαζεύω το θάρρος μου, για να πάω να δω την εκάστοτε νέα ταινία του.
Δεν υπήρξα ποτέ μεγάλη φαν του Τριερ αλλά υπήρξα (και υπάρχω ακόμα) φαν του Stellan Skargard ακόμα και αν δεν μπορώ να προφέρω καλά το όνομα του.
Είναι ο ίδιος άνθρωπος που έχει παίξει σε άπειρες ταινίες του Τριερ και μετά στο Θορ (σίριουσλι Στελαν? στο Θορ?) και στους πειρατές της Καραιβικής.
Είναι αυτός που δεν κωλώνει να εμφανιστεί τη μία μέρα με ημιχαβανέζικο πουκάμισο και την άλλη με ιμπεκάμπλ (σε άπταιστα ελληνικά) τόταλ μπλακ άουτφιτ με μία κόκκινη πινελιά, που έχει στα μάτια μου το ίδιο ίμπακτ με αυτό που έχει η φρέσκια σοκοφρέτα στα σαγόνια μου, όταν την δαγκώνω λαίμαργα.


photo credit Chris Hatcher PR Photos
 photo credit Buddy Bartelsen
Το Breaking the waves είναι μία από τις αγαπημένες μου ταινίες γενικώς, και η αγαπημένη μου του Stellan (μου αρέσει όταν νοιώθω οικεία να τους αποκαλώ με το μικρό τους).
Έχει αγγίξει αυτές τις ευαίσθητες χορδές της θηλυκής μου ιδιοσυγκρασίας με αυτό το μεταφυσικό κάτι τις της. Βέβαια σε αυτό συνέβαλε πρωτίστως η Emily Watson, με την ερμηνεία της και έπειτα ο χαρακτήρας του Jan που δεν θα μπορούσε να έχει καταλληλότερο φυζίκ από αυτό του Stellan (ούτε και καταλληλότερο τζακετ, από αυτό το sheepskin)
Το Breaking the waves είναι μια ιστορία αγάπης. 
Θυσία και παράλογο μπλέκονται με έναν βαθιά ποτισμένο συντηρητισμό που συγκρούεται με τον έρωτα. -goosebumps.
Δεν θέλω να μπλέξω με τα νοήματα και τα επίπεδα αυτής της ταινίας, γιατί κάπου θα χαθώ, κάπου θα σας κουράσω (είμαστε κ κάτι σαν φασιομπλογκ γαμώτη μας) και κάπου δεν είμαι ο καταλληλότερος άνθρωπος γι αυτό.
Γι αυτό το λόγο, λέω να επικεντρώσουμε το ενδιαφέρον μας στο ντύσιμο του Jan, αν και από ότι βλέπω δεν κυκλοφορούν στο διαδίκτυο φώτος του. 
Τέλος πάντων, στην αρχή της ταινίας εμφανίζεται με ένα μπλού τζιν (πόσο μ'αρέσει αυτό το μπλου μπροστά στο τζιν) πουκάμισο μέσα από πουλοβεράκι και ένα καταπληκτικό sheepskin jacket πού λόγω ύψους του ταιριάζει απόλυτα. (Όπως η φράουλα στη σοκολάτα ή μάλλον όπως η καραμέλα στη μηλόπιτα.)
Εδώ, λοιπόν, είναι μερικά ρουχαλάκια που πιστεύω πως θα φορούσε ο Jan αλλά και ο Stellan


Breaking the waves


Δεν υπάρχουν σχόλια: